Зняття стартера ВАЗ 2107 та діагностика – коли це взагалі потрібно?

У більшості випадків ремонт стартера ВАЗ 2107 можна зробити самостійно, заощадивши масу часу. Тому давайте засвоїмо деякі прийоми діагностики, лікування цього механізму і розберемося з ситуаціями, коли допоможе тільки заміна.

Оцінюємо масштаб несправності

Якщо при повороті ключа в замку запалювання, стартер не крутить, ніяких клацань і звуків не чути, то причина може полягати в цьому:

  • розряджена чи розряджена акумуляторна батарея;
  • окислені контакти АКБ;
  • проблема з контактами самого стартера;
  • обрив в обмотках приладу або електроланцюга автомобіля.

Коли стартер крутить повільно, чутні клацання тягового реле, то причина може бути такою:

  • заряд в акумуляторі є, але його не вистачає, щоб добре розкрутити рухомі частини стартера;
  • на контактах утворився нагар або вони окислилися;
  • знос щіток або підгорів колектор;
  • замикання в обмотках або щіткотримачах.

Зняття стартера ВАЗ 2107 та діагностика – коли це взагалі потрібно?

Знос стартерних щіток

Неодноразове спрацьовування реле і його мимовільне відключення може бути викликано падінням напруги в мережі через окислившихся контактів або несправності тягового реле. Коли стартер крутить, але маховик не обертається, причин може бути кілька:

  • проблема з муфтою вільного ходу (бендиксом);
  • пошкоджені зуби приводу або маховика;
  • зношені підшипники або пружини тягового реле.

Це, мабуть, основні несправності та часто зустрічаються їх пояснення. Вони однаково справедливі для карбюраторних моделей і інжекторів.

Що робити в першу чергу?

Розбирання механізму – не першочергове завдання, оскільки живлення стартера пов’язано з акумуляторною батареєю, то і починати треба з неї. Якщо автомобіль не занадто старий, навряд чи проблеми будуть лежати в пристрої самого стартера. Досить провести очищення контактів акумулятора або самого пристрою, щоб все знову запрацювало в потрібному режимі.

Труднощі починаються, коли машина відпрацювала солідний термін та її експлуатація не була делікатною. Якщо після повної перевірки електрообладнання вашого ВАЗ 2107 стартер так і не заводиться або продовжує працювати з перебоями, значить, причина знаходиться всередині пристрою і необхідно зняти і розібрати стартер. На цій моделі як в карбюраторному, так і в інжекторному виконанні, він встановлений досить-таки незручно. Щоб до нього нормально підібратися, доведеться загнати автомобіль на естакаду або оглядову яму.

Зняття стартера ВАЗ 2107 та діагностика – коли це взагалі потрібно?

Розбирання стартера ВАЗ 2107

Після того, як вимкнено запалювання, можна приступати до «операції». Проводити її потрібно в такому порядку:

  • знімаємо з клему акумулятора «маса»;
  • якщо знизу є захисний грязьовий кожух, то необхідно демонтувати і його;
  • зняти електропроводу з втягивающего реле;
  • відкручуємо три кріпильних болти (два верхніх, один нижній);
  • знімаємо стартер.

Як бачите, нічого складного. Єдине, у разі інжекторної моделі механіки радять зняти ще й розтяжки впускного патрубка. Тепер належить розбирання самого пристрою.

Перевірка працездатності стартера і ремонт

Насамперед слід очистити корпус стартера від бруду, яка неминуче накопичується на ньому в процесі експлуатації автомобіля. Потім підключіть механізм до акумуляторної батареї: «мінусовій» провід – до корпусу стартера, «плюсовій» – до контакту тягового реле. Повинен послідувати характерне клацання, а в передньому вирізі» кожуха з’явиться шестірня привода. Тепер скористайтеся омметром і перевірте обмотки якоря на наявність обривів і замикань. Для цього необхідно відкрити кришку в задній частині стартера і вийняти щеткодержатели зі щітками.

Після під’єднайте омметр одним кінцем до корпусу якоря, а іншим – по черзі до секторів обмотки. Якщо замикань і обривів немає, стрілка приладу буде коливатися від мінімального значення 10 кОм і вище.

Тепер слід перевірка цілісності статорної обмотки (простіше кажучи – розташованої всередині корпуса по стінках циліндра). Тут просто приєднуєте контакти омметра до висновків мідного дроту. Стрілка вимірювального приладу повинна «лягати» в область вищого значення в тому випадку, якщо жодних проблем немає. При обривах, замиканнях обмоток стартера або втягивающего реле немає сенсу морочитися з ремонтом, якщо ви ніколи не мали справи з электромеханикой і не стикалися з технологією виготовлення электрокатушек. Краще всього (та й простіше придбати в зборі і встановити новий стартер.

Зняття стартера ВАЗ 2107 та діагностика – коли це взагалі потрібно?

Перевірка цілісності статорної обмотки

Операція, яка реально може бути названа ремонтом – заміна щіток. Про те, що вони стерті, можна легко дізнатися під час діагностики. Досить повернути стартер набік, коли він приєднаний до акумулятора і справно крутить. Якщо агрегат відразу глухне, «винен» знос щіток. Заміна деталей нескладна і доступна навіть новачкові. Вище вже говорилося, що досить видалити кришку в задній частині стартера. Коли щіткотримач буде витягнуто, наявні в ньому пружини самі виштовхнуть щітки, які будуть висіти на проводах. Заміна – хвилинна справа.

Головне – ні в якому разі не допускайте попадання масла або палива на щітки або провідні обмотки. Електрика не терпить вологи і змащення. Тому під час будь-яких операцій з деталями стартера, особливо коли піде його складання, дійте обережно і за можливості тримайтеся подалі від рідин і пально-мастильних матеріалів.

Є одна рідкісна несправність, коли стартер включається, але нічого не крутиться. В цьому випадку винен бендікс – пристрій, застерігає від різкого удару зубів приводної шестерні про маховик. Основні його несправності – знос роликів, самої шестерні, ослаблення притискної пружини або непридатність мастила. Деталь ця недорога, змінюється швидко, а тому немає сенсу морочитися з ремонтом. Краще придбати її в магазині, заміна робиться на «зворотному шляху», коли буде йти збірка стартера.

Іноді потрібна заміна втулок якоря, але це буває вкрай рідко, тому що вони виготовлені з дуже надійного матеріалу і знос проявляється тільки після дійсно довгої експлуатації. Їх всього дві – в носінні і задній кришці. Зазвичай бентежить процес вибивання втулок з посадкового місця, але правильно підібравши наставку, ви нічого не зіпсуєте. Далі деталь потрібного діаметра змащують і заштовхують в отвір. Якщо справа йде туго, не застосовуйте більше сили, краще обробіть корпус втулок наждачкою і спробуйте ще, інакше гніздо просто може лопнути.