Ремонт і заміна распредвала своїми руками при зносі

Доброго часу доби, шановні автолюбителі! Ми не будемо в черговий раз акцентувати вашу увагу на тому, яку роль відіграє двигун, а в двигуні головка блоку циліндрів. Це категорії, зрозумілі кожному, хто сидить за кермом автомобіля.

Як перевірити распредвал

Відразу ж перейдемо до розгляду питання про ремонт двигуна, якщо точніше, то такий його деталі, як распредвал. Справа в тому, що ремонт та заміна распредвала можуть бути проведені своїми руками. Звичайно крім випадків, коли потрібне застосування професійного обладнання, як, наприклад, для відновлення ліжку распредвала.

Ремонт і заміна распредвала своїми руками при зносі

Будь-які несправності распредвала, в підсумку, позначається на роботі всього двигуна з усіма витікаючими наслідками. Адже саме распредвал відповідає за роботу клапанів, а значить за потужність авто.

Ремонт і заміна распредвала своїми руками при зносі

Як би вам не хотілося, але в основному перевірка распредвала може проводитися тільки візуально, тобто потрібно зняття головки блоку циліндрів. Ступінь зносу розподільного вала можна приурочити або до заміни прокладки ГБЦ, або у разі, якщо ви вирішили провести заміну штатного распредвала на спортивний распредвал.

Ремонт і заміна распредвала своїми руками при зносі

Тобто, будь-який ремонт в області ГБЦ повинен обов’язково супроводжуватися оглядом і діагностикою сальников распредвала, самого распредвала, і, звичайно ж, ліжка распредвала.

Характерні дефекти і методи ремонту распредвала

1 Зношення, подряпин та задирки на опорних шийках распредвала.

Причинами такого явища можуть бути:

  • Система мастила. Недостатній рівень масла, недостатній тиск в системі мастила, застосування неякісного масла.
  • Розрідження масла через: перегріву двигуна, попадання палива в масло.
  • Пробіг двигуна. Вік нікого не робить якісніше, це відноситься і до «заліза».

Який ремонт розподільного валу потрібно при даних несправності.

  • Шліфування шийок розподільного вала до ремонтних розмірів або установка потовщених втулок і вкладишів (до ремонтного розміру).
  • В ГБЦ перевіряються і ремонтуються посадочні місця распредвала.
  • Чистка, промивка всіх масляних каналів блоку і ГБЦ.
  • Перевірка і, при необхідності, ремонт систем охолодження і живлення двигуна.

В крайньому випадку – капітальний ремонт двигуна і заміна распредвала.

Ремонт і заміна распредвала своїми руками при зносі

2 Знос або задирки на робочій поверхні кулачків розподільного валу.

Їх причинами є ті ж причини, що вказані для опорних шийок. Плюс:

  • Не відрегульований зазор у клапанному механізмі.
  • Дефекти у гідрокомпенсаторів.
  • Дефекти штовхачів, коромисел, штанг (тобто пошкодження деталей привода клапанів).
  • Неправильна установка фаз газорозподілу.

У цьому випадку потрібен контроль всіх систем двигуна: змащування, охолодження і живлення. В обов’язковому порядку проводиться:

  • Регулювання, ремонт клапанного механізму.
  • Заміна гідрокомпенсаторів.
  • Відновлення распредвала.

Ремонт і заміна распредвала своїми руками при зносі

3 Прогин распредвала.

Прогин розподільного вала перевіряється на стенді. При наявності прогину біля шийок розподільного вала більше 0,05 мм. необхідна заміна распредвала.

4 Тріщина распредвала. Тріщина распредвала може утворитися в результаті зіткнення поршнів та клапанів. У цьому випадку деталь ремонту не підлягає. Тільки заміна.

Ремонт і заміна распредвала своїми руками при зносі

Заміна распредвала, як правило, завжди проводиться при руйнуванні шпонкових пазів, посадочних місць під шківи приводу розподільного валу.

Таким чином, ремонт розподільного вала своїми руками – справа здійсненне, не будемо стверджувати, що легке. А якщо вчасно діагностувати і ремонтувати системи двигуна, ремонту або заміни распредвала вдасться уникнути. Або відсунути його за часом.

Як ви бачите, основною причиною, що призводить до виходу з ладу распредвала, є несправності системи змащення або неякісне масло. Тобто причини, залежні від нас з вами.

Успіхів вам при здійсненні своєчасної діагностики та ремонту распредвала і систем двигуна.